Internetové stratégie

Píše Miro veselý.

Prosím vás, spravte mi malý web…
Keď som v roku 1997 robil prvé webstránky, takmer nebolo treba nič vedieť. Dnes je situácia taká, že na výrobu menšieho webu by to chcelo tím niekoľkých géniov...

Pravidelne svoj web aktualizujte
Z toho čo sme si teraz povedali už asi tušíte, že budete musieť váš web asi v priebehu času prerábať...

Internetový obchod – áno či nie?
Pre návštevníka je internetovým obchodom čokoľvek, kde môžeme prísť, poklikať, niečo si hodiť do košíka a zaplatiť...

Zvoľte správny názov domény
Doména je niečo ako adresa webu. Napríklad môj web sa nazýva www.miro-vesely.sk a doména je „miro-vesely“...

Aké kľúčové slová zvoliť?
To je prvá a hlavná zložka internetového marketingu. Je to hlavné strategické rozhodnutie, ktoré musíte urobiť v súvislosti s vaším webom...

Ako vyhľadávače spracovávajú naše weby?
Vyhľadávače pracujú takým spôsobom, že indexujú (prezerajú a zapisujú si) celý internet a analyzujú texty každej webovej stránky...

Viac článkov v tejto téme...

Keď sa rozprávam s majiteľmi firiem, často zaznejú slová typu:

  • viete, ja sa v internete nevyznám;
  • je to pre mňa veľmi náročné;
  • ja tomu celému nerozumiem;
  • je to príliš zložité…

Majiteľ firmy sa štylizuje do úlohy laika, ktorý nevie. Nechce sa nič učiť. Ale web by mal mať. To cíti. Rád by tento „horúci zemiak“ zvaný web prehodil na niekoho tretieho. Na dodávateľa, ktorý mu internetové riešenie celé dodá, podľa možností na kľúč a bezstarostne. Je to pochopiteľné. Internet je abstraktná vec. Človek si to nevie predstaviť. Sú to ťažko uchopiteľné pojmy, vyžadujúce predstavivosť.

Mnohí ľudia internetu nerozumejú len preto, že im to nikto normálne nevysvetlil. Prečo? Internet bol spočiatku zložitá vec. Kto vtedy rozumel internetu? Ľudia, ktorým hovoríme „ítečkári“. To znamená ľudia, ktorí sa vyznajú v počítačoch, majú IQ až po strop, ale nevedia veci vysvetliť jednoducho.

Príklad: Ako majiteľ firmy sa spýtate takého človeka, čo to je internet. A on začne hovoriť, že akési servery si medzi sebou vymieňajú pakety. Ich integrita je verifikovaná CRC protokolom. Že pre nás, smrteľníkov, je asi najužitočnejší protokol HTTP, ktorý je primárnou metódou transferu informácií v rámci world wide webu. Tak je možné transferovať XHTML dáta… Ležérnym štýlom sa s vami baví a vy si začínate pripadať hlúpo. On sa v tom fakt vyzná. Až na to, že vy z toho rozumiete v priemere možno jedno slovo z vety. Je to nepríjemný pocit. A tento pocit sa vám potom prenesie aj na počítače a aj na internet.

Tak si poviete „internet to nie je nič pre mňa“. Ak je niečo zložité, vypneme pozornosť. A to je práve tá chyba. Je škoda, že internet dodnes málokto vie vysvetliť zrozumiteľne. Preto som sa rozhodol, že budem v tejto knihe používať skôr „laický“ slovník. Naučíte sa, ako internetové nástroje používať a ako vám môžu pomôcť. Občas budem vo výklade aj nepresný. Ítečkári sa zrejme budú chytať za hlavy. Ak vás bude zaujímať niektorý odborný výraz, stačí kliknúť v encyklopédii a dozviete sa presne jeho odborné znenie. V tomto texte sa radšej sústredím na veci, ktoré vám môžu priniesť nápady, ako využiť internet ako nástroj.

Mojim zámerom je, aby aj človek, ktorý o internete zatiaľ nevie takmer nič po prečítaní tejto knihy dokázal vytvoriť vlastnú stratégiu internetového marketingu.

Informácie, ktoré tu nájdete môžu poslúžiť podnikateľom, alebo manažérom, ktorí chcú vytvoriť efektívny firemný web. Na úvod sa teda pozrime na najčastejšie otázky podnikateľov a odpovedzme si na ne.

Balík kníh
Motivačný balík kníh:
Ako som schudol 35 kíl
Jedálniček na chudnutie
Ako schudnúť rýchlo
Rýchlokurz chudnutia
Ako dosiahnúť úspech
39,90 €
Kúpiť
Kniha
Najpredávanejšia kniha:
Jedálniček na chudnutie
v nej nájdete
plán chudnutia
90 receptov
kopu motivácie
19,90 €
Kúpiť