Z toho čo sme si teraz povedali už asi tušíte, že budete musieť váš web asi v priebehu času prerábať. Aktuálne sa budete musieť prispôsobovať trendom. Raz v obsahu, inokedy v dizajne. Možno zmeny nebudú rozsiahle, ale aktualizácia bude zvyčajne potrebná.
Pripravte sa na to, že dizajn, ktorý ste možno pár mesiacov navrhovali môže byť skvelý, ale aj zlý. To sa zvyčajne vopred nedá presne odhadnúť. Najčastejšie býva potrebné aspoň čiastočne ho zmeniť. A to práve na základe meraní a vyhodnocovania výsledkov.
Keď som niekedy v roku 1997 začínal robiť svoje prvé stránky, urobil som veľa chýb. V začiatkoch sme chceli robiť weby skôr zo zvedavosti. Bude to vôbec niekto vidieť? Potom sme na ne dávali zaujímavé informácie a tešili sme sa, že sa niečo také vôbec dá. Až potom sa začali objavovať aj prvé nápady, že web sa dá použiť aj komerčne. Vo všetkých fázach sme však robili chyby. To je v práci s internetom bežné, pretože je to nová oblasť. My ju práve teraz vytvárame. Aj z našich a vašich úspešných aj neúspešných projektov sa skladá mozaika zvaná internet. Ak prídete na nápad, ktorý sa bude páčiť miliónom používateľov, zmeníte možno celkom „tvár“ internetu. Už sa to pár ľuďom podarilo. Stane sa to zas. Šancu má každý.
Pracujte, skúšajte. Skúsite to, nefunguje to. Skúsite to inak, a zas inak. Postupne sa váš projekt vyvíja. Ale aj očakávania a záujmy čitateľov sa menia. Internetovým projektom sa snažíme trafiť niekoľko pohyblivých cieľov. Potreby a vkus publika, vaše obchodné záujmy, trendy vyhľadávačov, vaše aktuálne realizačné schopnosti. V premenlivom prostredí internetu sa nedá vytvoriť projekt, ktorý by bez zmien vydržal dlhšie, ako pár... Čoho? Mesiacov? To už je odvážna časová porcia. Internet je ako rastúci organizmus – stále sa mení. Ak chcete uspieť, musíte tieto zmeny pozorne sledovať a prispôsobovať sa im.
Chybám pri tvorbe sa nevyhneme. Ani vy, ak s internetom len začínate, ani my, ktorí to s ním už pár rokov skúšame. Vy však máte veľkú výhodu. Už sú vychodené skratky na ceste k úspechu. Dnes už nájdete mnoho rád, ako na to. My, ktorí sme to už preskákali, už publikujeme svoje skúsenosti. Dávame rady, ako to robiť. Môžete ušetriť veľa času. Nemusíte metódou „pokus-omyl“ skúšať, čo by mohlo fungovať. Môžete sa oprieť o odporúčania a preskočiť tak veľkú časť cesty neúspechov.
Dnes už aj na slovenskom trhu pôsobia firmy, ktoré vám za prijateľné čiastky dokážu vytvoriť úspešné riešenia takpovediac „na kľúč“. Nemusíte vo svojich znalostiach objať celú oblasť internetového marketingu na to, aby ste sa na internete presadili. Stanovte si svoje ciele a stratégie a o ostatné sa vám môžu postarať špecialisti.
Najhoršie, čo na internete môžete spraviť je urobiť chybný strategický návrh a na ňom trvať. Máte niečo, čo veľmi nefunguje? Tým zvyčajne len strácate čas. Preto vám odporúčam, aby ste testovali účinnosť. A keď sa vám niečo nevidí, investujte do zmeny. Postupným hľadaním nájdete vo svojom trhovom segmente prístup, ktorý bude fungovať. Každý trh je trochu iný. Niektoré veci sa teraz cez internet ani predávať nedajú. Ale ktovie, možno práve vy nájdete spôsob, ako na to. Potom sa stanete mimoriadne úspešnými.
Ponúkam vám služby:
PR články, e-booky, príspevky na sociálne siete.
Spracovanie fotografií, videa a podcastov
Tvorbe názvu, značky, loga, či sloganu.