Píše Miro veselý od roku 2004.

Blog Mira Veselého

  • Ako odmerať rýchlosť webu a dizajnovej šablóny? - Rýchlosť webu je dnes kľúčovým faktorom pri posudzovaní kvality webu. Ak máte pomalý web, pokojne ho môžete vypnúť a ísť ...
  • Výroba loga pre web schudnutAKO.sk - Web schudnutAKO.sk som vytvoril pre pobavenie na Silvestra či prvý apríl, keď je príležitosť ponúknuť nejakú neodolateľne nezmyselnú ponuku na ...
  • Marketing Miner pri práci copywritera - Marketing Miner je nástroj s veľkým rozsahom možností a služieb. V tomto článku si ukážeme len malý výsek práce z ...
  • Marketing Miner - Malá recenzia veľkého nástroja Marketing Miner. Je nástroj, ktorý pomôže pri tvorbe webu, tvorbe stratégie, kampaní ale aj eshopom pri kontrole ...
  • Ghostwriting – tajný spisovateľ na prenájom - Slovo Ghostwriter sa skladá z dvoch anglických slov: ghost = duch, writing = písanie. Dá sa to teda preložiť ako ...
  • Ako nahrávať rozhovor s klientom - Ako hlavný podklad pri písaní článkov často slúži rozhovor. Ako taký rozhovor nahrať? Na to nám pekne poslúži technika, ktorá ...
  • 3 časté a hlúpe chyby ktoré vidíme na firemných weboch - Dnes sa pozrime na úplne zbytočné chyby, ktoré diskvalifikujú firemný web. Bude to trocha technická téma, ale nedajte sa odradiť. ...
  • Aké logo potrebuje začínajúca firma? - Logo je zvyčajnou súčasťou firemnej identity. Veľmi často si ho živnostníci dávajú vytvoriť hneď na začiatku podnikania. Vtedy je na ...
  • Prosím vás, spravte mi malý web… - Keď som v roku 1997 robil prvé webstránky, takmer nebolo treba nič vedieť. Dnes je situácia taká, že na výrobu ...
  • Trend doby: siahodlhé články - Pri písaní textov na internet je zvykom pozerať sa aj na to, aby texty mali šancu dostať sa medzi prvé ...
  • Obsahový marketing v praxi - Obsahový marketing (content marketing) je jedna zo stratégií predaja na internete. Využíva ho mnoho firiem a webov. Koncept je taký, ...
  • Chcete sa živiť písaním textov? - Dnes pár tipov pre tých, ktorí by ste sa tiež chceli začať venovať písaniu textov na objednávku. Práca copywritera je ...
  • Koľko stojí napísať normostranu textu? - Možno potrebujete najať copywritera, aby vám napísal text na váš firemný web. Často je to lepší nápad, ako sa pokúsiť ...
  • Pravidelne svoj web aktualizujte - Z toho čo sme si teraz povedali už asi tušíte, že budete musieť váš web asi v priebehu času prerábať. ...
  • Trendy v internetovom marketingu - Tak ako vo všetkom, aj na internete sa veci postupne menia. Kedysi ľudia začínali hľadať informácie v katalógoch, dnes skôr ...
  • Kontrolujte návratnosť investície do webu - Pre tento parameter sa často používa aj skratka ROI (Return On Investment). To je téma, ktorá by vás mala zaujímať ...
  • Kvalita návštevnosti - Je síce fajn mať čo najvyššiu návštevnosť, ale to nemusí platiť mechanicky. Účelom webovej stránky je dosiahnuť cieľ. To sa ...
  • Sledujte štatistiku - V internetovom prostredí je ľahké zbierať štatistické údaje o návštevnosti, o dianí na internetovej stránke, o fungovaní reklamy. Rád by ...
  • Testujte web aj jeho prvky - Už som spomenul, že na internete sa pomerne ľahko dá testovať, či to, čo robíte funguje, alebo nie. Je to ...
  • Video je dobrý nápad, ak je kvalitné - Ak som vám odporúčal dávať fotografie všade kde sa len dá, pri používaní videozáznamu by som bol veľmi opatrný. Moja ...
  • Obrázky dajte všade, kde sa dá - Obrázok na internete je široký pojem. Teraz budeme hovoriť o fotografiách. Pri tvorbe webu je žiaduce, aby bol dátový objem ...
  • Internetový grafik alebo šablóna? - Grafických štúdií, ktoré ponúkajú internetový dizajn je veľa. Ako si vybrať dobrého internetového grafika? Asi by som sa prikláňal ku ...
  • Neklaďte čitateľom barikády - Ak môžete, voľte krátke slová a vaše texty budú obľúbené a zrozumiteľné. Je zaujímavé vedieť, ako človek číta. Nečítame každé ...
  • O sebe nehovorte! - Zaveďte autocenzúru. Vyhláste zákaz, aby sa na vašom webe objavili slová, ako „ja“, „my“, „náš“. Nahraďte ich slovami „vy“, „váš“. ...
  • Ako zaistíte, aby sa váš text dobre čítal? - Čitateľ na internete texty nečíta, len rýchlo prebehne očami (skenuje). Vo vašom záujme by ste mali vytvárať texty tak, aby ...
  • Overte si kvalitu svojho vlastného textu - Google má v databáze milióny kníh. Od krásnej až po odbornú literatúru. Staršie aj nové knihy. Má presne zrátané, ako ...
  • Ako postaviť informačnú architektúru webu? - Predpokladajme, že chceme spraviť web pre veterinárnu ambulanciu. V nástroji na zobrazenie kľúčových slov napíšeme najskôr len všeobecné slová. Veterinár, ...
  • Ako písať ak neviete písať - Teraz si možno vravíte, že nemáte spisovateľa, ktorý by pre vás vhodné texty písal. Možno neviete písať. V tomto prípade ...
  • Informujte do troch sekúnd - Namiesto nadpisu „Vitajte na našich nových stránkach, ktoré sa venujú predaju čerešní“, bez obáv napíšte „Predaj čerešní“. Návštevník hneď vie, ...
  • Obsah je to najcennejšie čo na webe máte - Ak máte texty na váš web pripravovať priamo vy, naštudujte si tému písania. Je o tom napísaných dosť kníh. Stačí ...
  • Ktorá reklama na internete funguje? - V internetovej reklame sú už vytvorené štandardné reklamné formáty. Každý má výhody aj nevýhody. Poďme si to prejsť, ale veľmi ...
  • E-mail ako marketingový nástroj - Začnime zákazom. Neposielajte nikdy „spam“, teda „nevyžiadanú poštu“. V podstate všetka pošta je nevyžiadaná. Ak vám príde list od kamaráta, ...
  • Internetový obchod – áno či nie? - Pre návštevníka je internetovým obchodom čokoľvek, kde môžeme prísť, poklikať, niečo si hodiť do košíka a zaplatiť. Za deň, dva, ...
  • Blog ako marketingový nástroj - Mnoho ľudí dnes používa slovo blog. Niektorí dokonca nehovoria „pozrel som si na internete“, ale „pozrel som si na blogu“. ...
  • Zvoľte správny názov domény - Doména je niečo ako adresa webu. Napríklad môj web sa nazýva www.miro-vesely.sk a doména je „miro-vesely“. Keby sme chceli byť ...
  • Ako budovať spätné odkazy - Pred pár rokmi stačilo napísať e-mail pár desiatkam podobných webstránok a všetci linku na váš web celkom radi zaradili. Dnes ...
  • Aké kľúčové slová zvoliť? - To je prvá a hlavná zložka internetového marketingu. Je to hlavné strategické rozhodnutie, ktoré musíte urobiť v súvislosti s vaším ...
  • Ako vyhľadávače spracovávajú naše weby? - Vyhľadávače pracujú takým spôsobom, že indexujú (prezerajú a zapisujú si) celý internet a analyzujú texty každej webovej stránky. Vyhľadávače zvyknú ...
  • Tvorba informačnej architektúry webu - Informačná architektúra webu je honosnejší názov pre návrh štruktúry a obsahu webu. Pri tvorbe budeme analyzovať, čo ľudia hľadajú. Predávate ...
  • Analýza kľúčových slov pre prax - Človek, ktorý niečo chce nájsť, väčšinou vie čo chce. Otvorí si napríklad Google a naťuká tam „oprava obuvi“. Odklepne a ...
  • Čo ľudia naozaj hľadajú? - Ako sa vlastne správajú ľudia keď niečo chcú nájsť? To je pre výrobu webu najdôležitejšou témou. Budeme súbežne uvažovať o ...
  • Je dobrý nápad, ak e-shop dáva darčeky? - Na podporu predaja sa v marketingu bežne používajú rôzne nástroje. Vzorky, kupóny, rabaty, zvýhodnené balenia, bonusy, reklamné predmety, vernostné odmeny, ...
  • Prehľad konkurenčných stratégií - Stratégia lídra: Pokiaľ máte šancu stať sa „jednotkou“ v istej oblasti, prvým hráčom na internetovom trhu, tak to urobte. Investujte ...
  • Kto sú vaši konkurenti? - Vaším cieľom pri výrobe webu bude odpovedať si na otázku: „Ako vyrobiť taký web, aby sme sa dostali na jednu ...
  • Odlíšte svoj web od konkurencie - Na internete platia trocha iné pravidlá, ako v bežnom svete. Niektoré firmy robia chybu, keď sa snažia mechanicky preniesť marketingové ...
  • Ako osloviť zahraničných návštevníkov? - Pozrime sa aj na kontroverznú tému „cudzojazyčné mutácie webu“. Mnoho tvorcov webu nebude zdieľať môj názor. Ani vy nemusíte. Možno ...
  • Ako vzbudiť záujem o produkt - Zákazníka nemusí váš produkt zaujímať. Nemusí o ňom vedieť. Nepotrebuje ho. Ak v ňom vzbudíte záujem niečo robiť, zistí, že ...
  • Prispôsobte web potrebám návštevníka - Pri tvorbe webu myslite na to, čo môže chcieť návštevník. Ak to viete, tak to spravte dobre viditeľné. Ak predávate ...
  • Poskytnite zákazníkom podrobný popis produktu - V marketingu platí zásada, že treba prezentovať výhody a nie vlastnosti produktov. Pomôžte zákazníkovi vyriešiť jeho problém, splniť jeho túžbu. ...
  • Ako osloviť návštevníkov – tykať či vykať? - Niektoré firmy rady používajú tykanie ako hlavný spôsob komunikácie. Zapnete televízor a nejaký polopríčetný hlas na vás ziape falošne nadšeným ...