Oplatí sa urobiť web pre menšiu firmu?

Položte si protiotázku: „Chodí vôbec cieľová skupina vašej firmy na web? “ Sú oblasti, kde je internet ideálnym marketingovým nástrojom, v iných oblastiach zatiaľ nefunguje.

Robiť web pre opravovňu obuvi? Pre stánok s rýchlym občerstvením? Pre holičstvo, či opravára vodovodov? Je isté, že na základe webu by im prišlo niekoľko zákazníkov. Ale nie je isté, či by sa im investícia spojená s tvorbou webu vrátila. Zvyčajne nie rýchlo. To treba prerátať.

Príklad: Pred pár rokmi som robil malý web pre opravovňu obuvi. Rýchlo sa podarilo získať zaujímavý počet návštevníkov. V tomto segmente je na internete malá konkurencia. Do opravovne však na základe internetovej stránky prichádzalo málo ľudí . Aspoň v porovnaní s tým, koľko ľudí ju navštívilo priamo. Sídlila totiž v strategicky výhodnej lokalite.

Efekt z webu môže prísť v inej, niekedy nečakanej podobe.

Príklad: Robil som web, pre živnostníka, ktorý sa venoval čisteniu priestorov. Web mal malú návštevnosť, ale jeho majiteľ začal dostávať z internetu objednávky. Časom mohol zrušiť inzerciu v časopisoch. Bol spokojný, že to funguje, hoci návratnosť investície na výrobu webu nebola taká rýchla, ako by sa mu bolo páčilo. Potom, asi po dvoch rokoch, práve vďaka tomuto webu, sa mu nečakane ozvala veľká korporácia. Získal takú zákazku, že odvtedy nepotreboval žiadne reklamné aktivity, dokonca ani malých klientov. V tej chvíli sa mu skokom vrátili všetky náklady na web a jeho dôvera k internetu sa posilnila.

Faktor šťastia – akokoľvek ho v marketingu nevieme nikam priradiť – hrá úlohu aj tu.

  • Ak vytvoríte web, možno na ňom zarobíte a možno nie.
  • Ak ale web nevytvoríte, je isté, že na ňom nezarobíte.

Takže akokoľvek sa šťastná zhoda okolností nedá považovať za stratégiu, platí, že šťastie praje pripraveným.

Každopádne – predstavte si, že váš budúci zákazník stojí možno pol kilometra od vašej firmy a práve začína v mobile hľadať niečo, čo vy ponúkate. Platí ešte otázka “Oplatí sa urobiť web pre menšiu firmu?”?