Pod skratkou SEO sa skrýva Search engine optimization. Čo znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Podrobnejšie si môžete pozrieť článok What is Search Engine Optimization (SEO)? alebo What Is SEO / Search Engine Optimization?
Ono aj to SEO už má nejakú históriu. Preleťme si ju z rýchlika, tak ako som ju zažil.
Pred rokom 2000 sa nepoužívali vyhľadávače, ale katalógy. Vtedy sa "optimalizácia" dala dosiahnuť tak, že ste firmu nazvali tak, aby sa v abecednom poradí zobrazila medzi prvými. Preto veľa firiem používalo názov zčínajúci na A. Neskôr ich bolo priveľa a tak boli názvy ako AAAniečo...
Niekedy okolo roku 2000 stačilo, ak sa na web napísalo viackrát za sebou nejaké slovo. Aj keby to bola len zmysel nedávajúca dekorácia pozadia. Vyhľadávače totiž mechanicky zrátali počet slov na stránke. To, ktoré bolo použité najčastejšie, tak sa považovalo že to je téma, o ktorej stránka je. A tak ste niekde dole na stránke našli trebárs 100 krát zopakované slovo klince. Vyhľadávač potom takú stránku vyhodnotil, že je o klincoch.
Vyhľadávače si čoskoro začali uvedomovať, že zobrazujú výsledky nie podľa toho, či je na stránke kvalitný obsah, ale podľa toho, ako šikovne manipuluje nejaký SEO mág s ich strojovou analýzou. Začal boj.
Inými slovami, vznikol celý takpovediac priemysel SEO, ktorý sa zaoberá len tým, ako dosiahnuť, aby sa web dostal na prvé miesta vo vyhľadávaní.
Vyhľadávače zas nasadili umelú inteligenciu v boji rozponať SEO taktiky a znemožniť tak manipuláciu s výsledkami vyhľadávania.
Výsledok? Problém!
Dnes totiž bez taktík SEO a investície do mnohých a neraz rafinovaných postupov nedostanete web na dohľadateľnú úroveň.
Výsledkov vyhľadávania, ktoré nás v SEO zaujímajú je tak možno 10.
SEO sa teda snaží dosiahnuť podľa možnosti tú prvú pozíciu. Lenže. Predstavte si, že vyrábate plastové okná.
Asi zainvestujete do toho SEO. Spravíte dlhšie texty. Váš web stúpne. Všimne si to konkurencia. Aj oni napíšu dlhšie texty. Ešte viac nainvestujú do SEO. A ich web stúpne.
Jednoducho už zas je to viac o peniazoch. Pred pár rokmi bolo SEO neznáma vec. Kto to ovládal, bol prvý. Najmä na Slovensku bola takmer nulová konkurencia. Stačilo spraviť pár ľahkých zmien a váš web raketovo vystrelil na špičku. Tomu zodpovedali aj obchodné výsledky.
Dnes je trocha iná situácia. Aby ste sa vyšplhali medzi prvé výsledky, už nestačí len šikovnosť a znalosti. Už to chce investíciu. Sú weby, ktoré investujú aj niekoľko tisíc eur mesačne do reklamy, tvorby obsahu, SEO a linkbuildingu...
Problémom, ktorý je v hre je veľkosť trhu. Od istej chvíle sa môže stať, že náklady na internetový marketing pohltia celý zisk.
Preto skôr, než sa pustíte do tvorby a propagácie webu, preskúmajte akí ďalší hráči už pôsobia na trhu. Na tom internetovom.
Ponúkam vám služby:
PR články, e-booky, príspevky na sociálne siete.
Spracovanie fotografií, videa a podcastov
Tvorbe názvu, značky, loga, či sloganu.