Na internete platia trocha iné pravidlá, ako v bežnom svete. Niektoré firmy robia chybu, keď sa snažia mechanicky preniesť marketingové stratégie z kamenného sveta na internet. V kamennom svete fungujú iné techniky šírenia informácií. Reklamy sa hádžu ľudom do schránok, alebo sa zaplatia billboardy, kúpi sa predajňa v lukratívnej oblasti, zaplatí sa reklama v časopisoch a podobne. Pri týchto stratégiách sa často pracuje s veľkou masou ľudí.
V „kamennom“ svete je zložitejšie oslovovať cielene úzke alebo špecializované segmenty ľudí. Práve v tomto je internet odlišný. Techniky kamenného sveta nemusia byť na internete vždy efektívne.
Na internete môžete svoje projekty propagovať tak, že reklamnú kampaň viete pomerne presne a adresne zacieliť. Tak, aby oslovovala len ľudí, ktorých váš web môže zaujímať. Následne môžete analyzovať správanie ľudí, ktorých ste reklamou získali na svoje stránky. Ich skutočnému správaniu potom môžete prispôsobiť svoju ďalšiu marketingovú stratégiu.
V marketingu je základom byť odlišný od konkurencie. Pre začínajúcich internetových podnikateľov je najjednoduchšie odlíšiť sa cenou. Presnejšie – dať nižšiu cenu. Táto stratégia je častá, ale to neznamená, že je to najlepšia stratégia. Ja by som vám skôr odporúčal hľadať také nápady, ktoré vás odlíšia od konkurencie niečím úplne iným. Nápad, dizajn, informácie, dôveryhodnosť, služby... Čokoľvek čo chcete, ale hľadajte niečo iné, ako odlíšenie cenou. Len čo sa dokážete od konkurencie jasne odlišovať, môžete si dovoliť dať vyššie ceny. Viem, odlíšenie vyžaduje nápad, chce to „pohnúť rozumom“.
Vytvorte konkurencieschopný web
Je dôležité vedieť, čo znamená konkurencia na internete a ako konkurenciu nájsť. Kto vám odsáva návštevníkov? Tých, ktorí by inak mohli prísť na vašu stránku, ale neprídu? Čo robí zákazník? Ak na internete hľadá skrutkovač, zadá možno do vyhľadávača „šrobovák kúpiť Bratislava“. Ak nájde medzi prvými výsledkami vyhľadávania dve alebo tri predajne, kde sa kúpiť dajú, ďalej už nehľadá. Ak nie ste medzi prvými vo výsledkoch, máte smolu. Prečo? Možno váš web je napísaný spisovne. Nepoužívate slovo šrobovák, ale skrutkovač. A nenájde vás. Ak niekto hľadá šróbky, možno nevie, že hľadá nespisovné slovo. Vy možno používate spisovné šrauby.
Čo máte urobiť vy?
Predstavte si, že predávate šróbky. Urobte to isté čo zákazník. Sledujte, ktoré firmy sú na prvých výsledkoch vyhľadávania. To je väčšinou vaša najnepríjemnejšia konkurencia na internete. Nachádza sa váš web na pätnástom mieste vo výsledkoch vyhľadávania? Je to takmer to isté, ako keby ste web ani nemali. Ľudia nemíňajú energiu na to, aby hľadali všetky firmy so šróbkami. Pozrú sa na prvé výsledky vyhľadávania a väčšinou medzi nimi nájdu to, čo hľadali. Potom už nemá zmysel, aby hľadali ďalej. Čiže vaša hlavná konkurencia je tá, ktorá sa nachádza na dobrých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania. Teda najmä na prvej, druhej, tretej pozícii. Tam začínajú a často aj skončia návštevníci, ktorí by inak boli pre váz zaujímaví. A na tých weboch sa možno zmenia na zákazníkov.
Ponúkam vám služby:
PR články, e-booky, príspevky na sociálne siete.
Spracovanie fotografií, videa a podcastov
Tvorbe názvu, značky, loga, či sloganu.