Obsahový marketing (content marketing) je jedna zo stratégií predaja na internete. Využíva ho mnoho firiem a webov. Koncept je taký, že vytvoríte nejaký obsah (väčšinou text, ale môžu to byť fotky, videá...). Tento obsah samotný môže vytvoriť záujem o kúpu produktov alebo služieb.
Nájsť inzerát vodoinštalatéra nie je ľahké - sú ich stovky a prakticky ničím sa od seba nelíšia. Možno niektorí vodári nosia fúzy. Ale to nie je to odlíšenie, ktoré hľadáme. Ak ale jeden z nich napíše web o oprave vodovodu, je veľmi pravdepodobné, že ten web nájde mnoho jeho potenciálnych zákazníkov. Tí zistia, že si to síce vedia opraviť aj sami, ale kto by už na to kupoval vybavenie? A koho najať? No predsa ten čo napísal ten článok sa v tom zjavne vyzná. Má tam niekde telefón?...
Toto je koncept content marketingu. Keď sa tento slovný pojem pred pár rokmi objavil, bolo to vlastne len pomenovanie toho, čo na internete mnohí robíme už dlhé roky.
Toľko k teórii, čo je to obsahový marketing. No a teraz sa posuňme.
Ak chcete aby váš obsah niekto čítal, musí sa niečo stať. Na váš web sa musí návštevník dostať . To nie je tak jednoduché, ako by sa zdalo. Máte vlastne k dispozícii zhruba 3 smery, ako na to.
Z týchto dôvodov teda dnes musíte vo väčšine prípadov siahnuť po marketingovom mixe, kde najskôr spravíte prvotriedny web a potom pomocou rôznych kanálov zaistíte aby tam prišli návštevníci. Obsahový marketing často zneužívajú aj rôzni obchodníci a spájajú ho s nátlakovými formami predaja.
Zadarmo sa na prvé miesta vyhľadávačov asi nedostanete. Nielen ja, ale viacero autorov sme to už testovali. Ja sám som robil testy v roku 2016 a 2017.
Na obidvoch weboch je spravená práca tak ako treba. Vyhľadávač o nich vie. Jediné, čo sme nespravili je dotiahnutie niektorých prvkov SEO. Teda vlastne niečo ako manipulácia s výsledkami vyhľadávania. Výsledok? Nulová návštevnosť na obidvoch weboch. Záver: Ak spravíte prvotriedny web presne podla Google guidelines, tak vám to jednoducho nebude nič platné. Návštevnosť bude nula. Nie málo. Ale nula.
Jasné, vieme aj "bezplatne" spraviť rôzne kroky, aby ten web začal fungovať. Vyžiada si to však pár desiatok hodín práce, pretože ide o konkurenčnú oblasť. Takže zadarmo to nie je. Hodina práce sa totiž dá vyčísliť. Trebárs aj tak, že si položíte otázku, či investovaný čas do tvorby SEO podpory webu neviete speňažiť oveľa lepšie.
Takže pýtajte sa, či sa vám investícia času vôbec vráti. Vzhľadom na to, ako prudko narastá konkurencia na internete, je to otázka na mieste!
Ak teda vyrábate firemný web, potom by som odporúčal nasledovnú stratégiu. Je to úsporná stratégia - s minimálnou námahou a rozpočtom.
Všetka tá nadstavba okolo vašej webstránky je totiž zbytočná, ak o váš produkt, či službu zákazníci nemajú záujem. Tam potom môžete napumpovať do reklamy aj SEO veľa dukátov, a nič sa vám nevráti. Preto je táto stratégia ideálna najmä ak len začínate s nejakým produktom, alebo službou.
Počítam skôr pesimistické odhady, lebo s novo nastaveným webom a reklamou asi spravíte dosť chýb. Vyladenie webu a reklamy na vysokú efektivitu trvá nejaký čas. No ak ľudia budú kupovať tak viete, že je čas pustiť sa do práce. Asi máte dobrý produkt - hlasovali o tom vaši návštevníci svojou peňaženkou. Tam sa oplatí začať sa venovať content marketingu. písať blog, články, filmovať videá. No a ak nekúpi nikto nič? Tak ste práve zaplatili stovku za prieskum, ktorý vám povedal, že niečo v obchodnom reťazci máte veľmi zlé. Buď je zlý samotný produkt, či služba. Alebo web. Alebo samotná reklama. Vtedy zastaňte a skúmajte.
Akonáhle však vidíte, že vám to asi bude fungovať, potom je čas pustiť sa aj do content marketingu. Môže vám akcelerovať biznis.
Obsah teda stále je kráľ. Ale bez poddaných by to nešlo len tak si kraľovať!
Ponúkam vám služby:
PR články, e-booky, príspevky na sociálne siete.
Spracovanie fotografií, videa a podcastov
Tvorbe názvu, značky, loga, či sloganu.