Kontrolujte návratnosť investície do webu

Píše Miro veselý.

Pre tento parameter sa často používa aj skratka ROI (Return On Investment).

To je téma, ktorá by vás mala zaujímať až v prvom rade, pretože ide o peniaze. Investícia do webu môže byť niekedy vysoká. Okrem financií pôjde aj o vašu pozornosť, ktorú musíte projektu venovať. Je samozrejmé, že sa budete pýtať, či sa vám táto energia nejakým spôsobom vráti. Najlepšie v dohľadnej dobe.

Návratnosť investícií do internetových projektov sa dá pomerne presne merať, ak niečo predávate. Niektoré typy webov však nezarábajú priamo. Možno vytvárajú nehmotné hodnoty. Povedomie o vašej značke, alebo vyvolávajú dôveru, na základe ktorej by sa vám potom mali hlásiť vaši klienti. A potom už nemusí byť jednoduché odlíšiť, ktorý klient prichádza na zá­klade toho, že videl web, a ktorý klient prichádza na základe toho, že počul referenciu o vás od svojho švagra. Preto je dôležité, aby ste sa hneď na začiatku pri tvorbe webu zamýšľali nad tým, ako by ste mohli merať návratnosť tejto investície a efektivitu webu. Tu by som znova poslúžil príkladom.

V poslednej dobe mi volá dosť veľa známych, ktorí majú firmy a pýtajú sa: „Mám ísť do väčšieho internetového projektu? Mám zaplatiť za reklamu na svoj web?“ Tieto otázky sú podmienené tým, že týmto podnikateľom začali ponúkať službu firmy, ktoré sa venujú správe efektívnej internetovej reklamy. Ponúkajú svoje služby firmám, ktoré majú na internete weby.

Majitelia týchto webov často nemajú názor na to, či sa oplatí alebo neoplatí investovať do reklamy. Pred rokmi zriadil web a už aj zabudol, že ho má. Ako podnikateľ uznáva, že reklama je užitočná. A tak začne uvažovať o tom, že by svoj doteraz spiaci web možno mohol zachrániť injekciou reklamy.

Máte web, na ktorý chodí určitý objem ľudí a nič iné to pre vás neznamená? Len prídu a odídu? Potom akákoľvek forma reklamy bude pre vás úplne zbytočná. Dosiahnete ňou len to, že príde a odíde viac ľudí, než doteraz. A zbavíte sa pár peňazí.

Web musí pomôcť firme dosiahnuť určité ciele. Ak to dokáže, potom sa oplatí začať propagovať tento web. Viete vopred povedať, ako bude efektívny. Možno vám 100 ľudí na webe za týždeň prinesie v priemere jednu zákazku. Dobre nastavená reklama by potom mala spôsobiť, že z každých ďalších 100 ľudí získate zákazku navyše. Ak zisk za 100 návštevníkov je väčší, ako cena za reklamu na získanie týchto 100 ľudí, ste v pluse. Neskôr tieto čísla môžete zvyčajne ešte výrazne vylepšovať. A práve to robia tie firmy, ktoré spravujú reklamné kampane. Zvyšujú efektivitu reklamy u už fungujúcich webov.

Ak ale z webu nemáte žiadne zákazky, inzercia vám nepomôže. Asi je niečo nesprávne nastavené na webe.

 

Balík kníh
Motivačný balík kníh:
Ako som schudol 35 kíl
Jedálniček na chudnutie
Ako schudnúť rýchlo
Rýchlokurz chudnutia
Ako dosiahnúť úspech
39,90 €
Kúpiť
Kniha
Najpredávanejšia kniha:
Jedálniček na chudnutie
v nej nájdete
plán chudnutia
90 receptov
kopu motivácie
19,90 €
Kúpiť