Výroba loga pre web schudnutAKO.sk

Web schudnutAKO.sk som vytvoril pre pobavenie na Silvestra či prvý apríl, keď je príležitosť ponúknuť nejakú neodolateľne nezmyselnú ponuku na chudnutie. Prvé články už vznikli a teraz sa mi žiadalo, aby aj logo zodpovedalo štýlu. Sme zvyknutí, že weby s podozrivými produktami na chudnutie často majú spoločné znaky.

Čudné existencie a hlavne nátlakové formy predaja sú typickými prvkami takých webov. Často ide o individuálnych predajcov MLM produktov ktorí sa často bez základných znalostí marketingu a psychológie snažia predať zázrak. Tak potom vyzerajú aj ich weby. V osobnom živote sa im ľudia vyhýbajú a neinak to je aj s webom.

Prečo to nevyužiť? Aktuálne som chystal nové video a článok na prvého apríla a potreboval som logo.

V prvej fáze som riešil otázku, ako má byť nápis riešený. Zviťazila verzia s nápisom AKO verzálkami. Potom som riešil, ako z tohto nápisu spravíme niečo primerane nevkusné, aby to zodpovedalo mentalite pochybných predajcov zázrakov.

Na takomto obrázku mi už staré ne-logo vôbec nevyhovuje.

Ako prvý nápad bolo niečo takéto. Je to dostatočne naivné a nevkusné zároveň. No má to zníženú čitateľnosť a to som nechcel. Pridávať centimeter, ktorý obopína logo (jablko, príbor, brucho, tanier, váhu…) je klasický polopatistický a prvoplánový nápad. Vcelku by to sedelo, pretože tak SA to robí.

V mene čitateľnosti som však nakoniec volil písmená, ktoré postupne stále viac štíhlejú. Aj to je promerane naivné. Pre zvýšenie kontrastu som slovo AKO nastavil tučným písmom. V poslednej fáze už bolo treba vybrať, akú optickú váhu má mať slovo AKO. Ak sa to dalo príliš tenkým, bolo to nevýrazné. Príliš hrubé zas prežažovalo. Potom prišiel nápad do loga pridať ešte jeden symbol. Napríklad bič.

Nakreslil som teda vektorový bič a nakoniec pri rotovaní priešiel nápad, že uzol môže zároveň slúžiť ako bodka.

 

Ako víťazné logo sme vybrali stredné – má opticky prijateľné proporcie. Bold už má slušný kontrast a bič slovo zosvetľuje, takže tak vzniká určité opakovanie, či rytmus.

Takto pripravené logo teraz môžeme použiť aj na webe, aj vo videoprodukcii. Symbol bičíka znesie použitie v inej farebnosti a posúva zároveň logo do primerane absurdnej roviny.

Takto potom uvidíte výsledné logo v závere videa.

Ak chcete vidieť, ako vyzerá logo vo videu, pripravil som túto minútovú skratku.

Návrh loga je komplexný problém, ktorý vyžaduje skúseného grafika. Presne takéto logo zodpovedá úrovni najlacnejších ponúk. V praxi by ste s takým logom narazili na mnoho ťažkostí – napríklad snaha nasadiť ho na vizikty by sa ukázala ako nepriechodná. Po zmenšení sa najtenšie rezy písma nebude dariť vytlačiť. Logo by tak stratilo čitateľnosť.

Keby sa takýto nápad mal realizovať ako zadanie klienta, pravdepodobne by bolo nutné výrane zjednodušiť počet prvkov. Buď spraviť čistejšie typografiu (použiť jeden rez písma) alebo odstrániť “srandičky” ako je bič.

Jednoduchšie by potom bolo oddeliť názov od symbolu. Symbol, napríklad bičík, by potom mohol byť od samotného textu úplne oddeliteľný. Na firemných materiáloch by sa potom nemuselo vždy používať úplné logo, ale práve tento zástupný symbol.

Práve na takéto praktické problémy je dobré pri zadaní a návrhu loga myslieť. Pre účel webu stačí často logo, ktoré je “pekné” práve v určitom zväčšení. Napríklad v lište webu. Grafik potom nemusí ošetriť rôzne ďalšie situácie:

  • Veľký formát loga na billbiarde.
  • Miniatúra na vizitke.
  • Oddelenie symbolu od loga napríklad na hlavičkovom papieri.
  • Tlač loga pri menšom DPI – napríklad ak robíte potlač loga na golfové loptičky, či perá, kde najjemnejšie línie môžu byť neostré.
  • Tlač na jednofarebné médium, plotrovanie, nekvalitná novinová tlač.
  • Výroba 3D loga, napríklad nápis na budove zo železa, alebo plastu.
  • Pripravenosť na gravírovanie, napríklad na dvere.
  • Znesie nasadenie na pracovných odevoch – napríklad nášivka?

To sú len základné a rýchle nástrely, na čo grafik musí pri návrhu myslieť. Toto logo by neobstálo.

Keby sme ho chceli dať natlačiť na perá, vyzeralo by to zle.

Na účel splnenia zábavy, či konkrétny projekt však často stačí použiť aj logo, ktoré neplní všetky potrebné parametre. Naopak – zvyčajne odporúčam, aby sa pri štarte projektu nasadilo vždy to najjednoduchšie a najlacnejšie riašenie.

Ak spúšťate web, logo nerozhodne o tom, či web uspeje, alebo neuspeje. Je zbytočné investovať stovky eur do premysleného návrhu, ktorý znesie potlač na jednotlivé zápalky aj na billboard. Často sa totiž stane, že projekt sa nevydarí. Potom sú to utopené peniaze. Naopak, ak sa biznisu začne dariť, vždy je čas logo postupne upraviť alebo celkom zmeniť. Menia sa aj logá svetových firiem. Podrobnejšie som o tom písal v článku aké logo potrebuje začínajúca firma.