Namiesto nadpisu „Vitajte na našich nových stránkach, ktoré sa venujú predaju čerešní“, bez obáv napíšte „Predaj čerešní“. Návštevník hneď vie, kam sa dostal.
Návštevník by zhruba do troch sekúnd mal vedieť, kde je. Na stránke, ktorú pripravuje nejaký labužník, milujúci čerešne? Alebo na stránke veľkoobchodu s čerešňami? Alebo v internetovej predajni čerešní? Alebo u záhradníka, ktorý čerešne môže prísť vysadiť? Alebo na stránke receptov na zaváranie a pečenie z čerešní?
Viem, ak predávate, možno sa bojíte, že to ľudí odradí. Veľa predajcov sa chce tváriť, ako že ani nepredávajú. Budia dojem, že ich web je poradňa, zdroj informácií, alebo nezávislý recenzný server. Tým mätú svojich čitateľov. Nebojte sa na rovinu povedať čo presne chcete, aby váš čitateľ spravil.
Buďte otvorení a rýchlo oddelíte zrno od pliev. Vy potrebujete zrno. Nerobte weby v nádeji, že sa náhodní okoloidúci náhodou zmenia na dychtivých zákazníkov.
Čitateľ na internete nie je v skutočnosti čitateľom. Ľudia na internete texty nečítajú. Len ich očami „skenujú“, rýchlo preletia text stránky. A ak to tak robia radi, tak im v tom pomôžte. Ako? Práve tým, že vaše texty budú stručné. Text musí byť jednoduchý, krátky, úderný. Nesmie v ňom byť žiadny „slovný balast“. Vyrábate stránky o predaji koní?
Na internete nájdete nespočetné množstvo príkladov, keď firmy píšu takto rozvláčne a o ničom. Prečo? Pretože nevedia, čo tam dať a neuvažujú nad tým. Už som videl aj nápis, že návštevník sa nemusí vyzúvať, ako úvod firemného webu.
Návštevník však nehľadá úctu a zdravice. Hľadá informácie a chce ich hneď. Internet je o rýchlosti. Pri písaní textu vždy choďte priamo k veci.