Teraz si možno vravíte, že nemáte spisovateľa, ktorý by pre vás vhodné texty písal. Možno neviete písať. V tomto prípade nadiktujte svoj text do diktafónu. Len hovorte, čo viete. Ak sa v predmete svojho podnikania vyznáte, tak väčšinou viete povedať dosť veľa zaujímavých vecí.
Je veľký rozdiel či o niečom hodinku voľne hovoríte, alebo či si musíte sadnúť ku klávesnici a teraz...
Hmm... Poznáte možno ten pocit. No, mal by som niečím začať, ale čím? Rozmýšľate a prsty stoja nad klávesami, pretože aj by ste vedeli všeličo napísať, ale všetko sa vám zdá akési banálne. Toto sa nehodí na začiatok. Tamto je zas naše firemné tajomstvo... A neviete sa pohnúť z miesta. Ako začať? Aby to nebolo hlúpe. Otrepané.
Keď máte o niečom začať hovoriť nahlas, tak zrazu to funguje bez problémov. Pohodlnejšie je rýchlym tempom povedať, čo chcete napísať. Niekto vám text môže neskôr zo zvukovej nahrávky prepísať.
Získate tak písaný text v elektronickej podobe. Je to len surovina, z nej však môžete pár úpravami vytvoriť dobrý materiál. Už máte základ, z ktorého sa môžete odraziť. Aj táto kniha vznikla ako prepis 16 hodinového záznamu.
Sú ľudia, ktorí ani týmto spôsobom nevedia pripraviť text. Nevedia začať ani rozprávať. Pre nich je potom v hre ďalšia možnosť.
Zavolajte dvoch, troch manažérov z vašej firmy, plus dvoch-troch vašich známych. Tí známi by o téme, ktorú chcete spracovať nemali vedieť vôbec nič. Klaďte si navzájom jednotlivé otázky.
Pokúste sa rozprávať o tom, čo vaša firma robí, ako, prečo, pre koho, nejaké príklady z praxe. Tak, aby to vaši známi úplne pochopili.
V dialógu niekedy vzniká text jednoduchšie, ako keď ho máte len tak „nasucho“ nadiktovať. Tým, že sa rozprávate viacerí, núti vás to, aby ste hovorili. Nemôžete zastať a rozmýšľať, ako to povedať čo najlepšie, ale musíte povedať svoju myšlienku v reálnom čase.
Takýmto spôsobom vám vznikne text, ktorý po prepise bude značne neučesaný. Rozsekajte to na jednotlivé myšlienky. Z dvoj až trojhodinovej diskusie s kolegami môže vzniknúť nečakane kvalitný obsah, ktorý na internete možno nebude mať žiadnu konkurenciu. Veľa firiem to nerobí, tým pádom môžete byť prví.
Možno si už kladiete akčné otázky. Akým spôsobom zvoliť témy jednotlivých článkov? O čom vlastne písať? Akým spôsobom zistiť, čo ľudí zaujíma. Tu nájdete presný návod, ako to zistiť. Ide o jednoduchú techniku. Jej popis vyzerá zložito, ale ak si to skúsite, budete príjemne prekvapení, koľko vám táto stratégia dá inšpirácie a nápadov.
Dnes už vyhľadávače umožňujú on-line prístup do databáz vyhľadávaných slov na internete. Viete presne zistiť, ktoré slová sú najčastejšie hľadané. Tak zistíte, čo ľudí zaujíma. Viete zistiť, aké frázy návštevníci používajú, keď hľadajú nejaký konkrétny produkt. Práve tieto kľúčové slová budú tvoriť kostru vášho webu. Z nich odvodíte názvy a obsah článkov, o ktorých potom neskôr môžete písať.
Môžete na to využiť nástroj, ktorý je súčasťou služby Google Adwords. Nájdete ho na adrese
adwords.google.com/select/KeywordToolExternal
Existuje však mnoho špecializovaných služieb, ktoré sa venujú priamo návrhu kľúčových slov. Služby ako Ahrefs, Majestic SEO, Keyword Revealer a podobných je plno. Pre jednorazový projekt sa vám určite neoplatí ich kupovať, ale pre profesionálnu prácu je dosť ťažké ísť bez aspoň Ahrefs. Viete prečo? Pretože konkurencia to používa určite a zvalcujú vás.
Ponúkam vám služby:
PR články, e-booky, príspevky na sociálne siete.
Spracovanie fotografií, videa a podcastov
Tvorbe názvu, značky, loga, či sloganu.